bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

fredag 14 mars 2014

Snart halvvägs!

Nu var det ett tag sen, igen... inte för att det inte händer så mycket, snarare tvärt om! Det händer saker HELA tiden så jag vet knappt vart jag ska börja.
Förutom en svacka för 2 veckor sen när jag jobbade fel som ledde till ryggont och fick ha en promenad vecka så har träningen funkar sååå fantastiskt bra! 3 gymdagar i veckan och ibland 1-2 promenader, väldigt nöjd och hoppas detta håller i sig. Målet är att kunna träna såhär till fulla 7 månader gången.

Dagens träning var den bästa sen jag började träna efter att jag blev gravid. Älskar att va på gymmet och är glad och lycklig så länge jag faktiskt kan vara där och utföra något. 
Bland dem konstigaste känslorna för mig är hur kroppen rent fysiskt kan säga en sak och lungor,flås och andningen en annan. Ibland väldigt frustrerande men också lika fascinerande!
Kroppen har så mycket kvar att ge men andningen säger tvärt stop och pulsen stegrar, men dock sjunker den och flåste lika snabbt vilket är skönt, betyder ju att det finns en viss grundkondis någonstans kvar där inne haha ;)



Som sagt, dagens pass. Att lyfta tungt, få mjölksyra, må illa och att känna hur man knappt kan röra sig efter passet är ju en helt fantastiskt känsla (jag jag är lite speciell...) detta är ju BARA varningsklockor om man känner såhär under en graviditet i samband med träning. Så jag har ju kört, för mig, lätt och mycket reps.
MEN idag när jag kom till PT:n fick jag köra "tungt" för första gången på lääänge och kroppen kändes helt fantastisk och njöt av att få lite mer motstånd.
60 kg på sumo marklyft och 60 kilo på "box knäböj" 
OJ vad jag log och njöt hela passet och hela dagen lång!



Vi har även gjort rutinultraljudet och vi fick ligga och titta på vår ögonsten i nästan en halvtimme medans barnmorskan gick igenom anatomin på "Pyret"
Allt så perfekt ut och datumet står fast, 6/8 <3

Avslutar med lite bilder från veckorna som gått :)
 Träning med finaste ippa!




Hård träning med hjärtat!

Collage sen vecka 13 tills 19 fulla veckor, magen växer kan man ju säga! 
Just nu 19+1 alltså snart halvvägs :D
Hoppas ni har det bra nu när våren börjat komma, ut och njut! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar