bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 22 november 2012

"Nyttig blåbär/hallon smulpaj".

Idag testade jag att göra "nyttig blåbär/hallon smulpaj".

Lägg 5 dl blåbär och hallon i en ugnssäker form.
Blanda 1 dl krossade mandlar, 1/2 dl krossade valnötter, 1 dl fiberhavregryn, 1/2 dl solrosfrön, 1/2 dl kokosflingor, 1 msk kanel, 2 msk linfrön, 1 dl kesella, 3 msk honung(du kan använda valfri sötning) sedan smula detta över bären och kör i ugnen på 225 grader 10-15 min.
Jag åt tillsammans vaniljkesella(lätt kesella blandat med 1 krm vaniljpulver och lite kanel).

Jätte gott blev det, tack igen till denna TJEJ som delar med sig av sina goda recept på sin blogg!






Jag var med K idag till gymmet och körde ett hårt pass.

Vi hade 10 övningar och så körde vi så här;

Dessa var övningarna;
(Vilka du såklart kan variera)
Biceps curl
Axelpress, framför hakan & upp
Triceps bakom huvud
Axellyft upp till hakan
Stående rodd
Armhävningar
Hillclimber
Marklyft
Squats
Bröst press
Jag började med övning ett, 10 repetitioner per övning(medan Kim vilar) när jag är klar gör Kim samma övning(och jag vilar).
När Kim är klar gör jag övning ett och två(medan Kim vilar) när jag är klar gör Kim också övn. 1&2(jag vilar).
När Kim är klar kör jag övn 1,2 & 3(medan Kim vilar) när jag är klar kör Kim övn. 1,2 &3 och så vidare tills man kör alla 10 övningar i ett set.
Sedan börja vi om från början, men tog bort en övning, altså körde övning 2-10, sedan, 3-10 och så vidare. På så sätt gör man varje övning lika många reps(100 gånger/övning!)

Kul upplägg att köra med en kompis prova på det! Kör med lagom tunga vikter så man kan hålla lite tempo.

Pepp innan träningen imorse. Jag är så OTROLIGT glad! Jag har äntligen kommit över min första tröskel och förbi mitt första viktmål! Äntligen börjar det hända grejer. Motiverar mig så Sjukt mycket att fortsätta framåt!


Denna bild("citat") kommer från instagramet fitspobook. Det här gjorde jag mycket i början när jag bestämde mig för att leva hälsosamt. Jag "synda" en dag och tänkte nu har jag förstört hela grejen och gav upp och fick börja om från 0 när jag plockat upp motivationen igen typ 1 vecka senare. Men sen insåg jag ju att det är som på bilden! Bara för att man ätit sämre en dag, eller till och med några dagar, betyder inte det att man har sumpat hela planen, bara att fortsätta kämpa på!


1 kommentar:

  1. Härligt ippa! Motivationen kan inte bli starkare när resultaten märks så tydligt! <3
    /Micha

    SvaraRadera