bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

fredag 13 juni 2014

Träna som gravid

Ni som följer mig på instagram också har ju sett att jag lyckats röra en hel del på mig under graviditeten.
Sen 3 veckor tillbaka spinnar jag för det mesta och kör mina rehabövningar samt lite övningar med gummiband, som det känns nu får styrkan ligga på hyllan tills pyret kommit ut dels för att jag kan inte konka på vikterna jag behöver för att kunna utföra mina övningar och dels för att de maskiner jag kan och får köra inte är så många just nu. Sen så ÄLSKAR jag när man tränar och känner hur pulsen höjs, svetten rinner och mjölksyran smyger sig på.
Så tack och lov att spinning finns! Svetten rinner, mjölksyran gör sig påmind och pulsen höjs. Än så länge verkar jag kunna pressa mig en del då jag varken känner av ryggen eller någon annan del i kroppen efter ett pass och inga sammandragningar, än så länge.

Har hittills spinnat 30 minuters pass då jag har inte riktigt vågat mig på 45 minuter då jag verkligen inte kan ta det lugnt och "ta det lite lugnt" som man tydligen ska göra när man är gravid (?!? ;P) 
Men instruktören igår tyckte att nu när vi har lite extra tid så lägger vi väl på 15 minuter?? Men det gick super bra så nu har jag bokat några 45 minuters pass här och där.

Till dagens pass fick jag äran att ha lillasyster med mig, även fast man inte pratar under passet så är det alltid lite lättare att ta sig till gymmet när man vet att någon annan väntar på en, så nu har vi bokat in 3-4 pass/veckan 2 veckor framöver. 
Längtar även till måndag när jag ska till Sats Täby centrum som är helt nytt, får går runt och klappa på alla vikter och stänger och se framemot september/oktober när jag förhoppningsvis kan börja träna lite lätt styrketräning igen, för då är det där jag kommer hänga!

Dagens fantastiskt snygga after-workout-bild ;)

Ha en grym fredag alla ni och imorrn ska ni få ett nytt, gott och bland de enklaste brödrecepten jag gjort.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar