bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

söndag 19 oktober 2014

Den långa vägen tillbaka börjar nu

3 veckor blev Danne hemma då jag blev sjukskriven 1 vecka eftersom jag hade så ont och kunde inte ta hand om W själv.
Vilket var jätte skönt för då fick jag tid på mig att "lära mig" resa mig upp med W från soffan, pröva byta blöja och gå runt med honom i famnen utan att behöva stressa och göra allt detta fast det gjorde ont. Fredagen 3 dagar innan Danne skulle börja jobba kunde jag resa mig med W från soffan utan att de hög till i magen, så den där extra veckan med hjälp hemma var guld värd för mig!

Innan han föddes hade jag bestämt mig för att när han väl kommer ut ska jag sätta upp datum för när jag ska börja ta tag i träning och kost. Dels för att jag måste ha ett upplägg med tydliga mål med tidspress där jag kan "tävla" mot mig själv annars är det så lätt att fastna i soffan framför en bra film och sen för att jag vill inget hellre än komma tillbaka till gymmet och träna sådär hårt och tungt så man känner blodsmak i munnen!
Hur de upplägget ser ut skriver jag om i nästa inlägg
 Hade gärna planerat det innan han kom men ville vara realistisk och bestämma det när jag visste vad för typ av bebis vi skulle få men framförallt hur jag skulle må etc.
De första 3 veckorna när Danne var hemma åt vi vad vi ville när vi ville, men när Danne skulle börja jobba skulle jag sluta äta onyttigt på vardagarna. Vilket jag trodde skulle vara svårt då vi åt rätt mycket onyttigt dem där första veckorna, men när måndagen då Danne gick till jobbet kom var det inga problem att sluta och bara hålla sig till en bra kost vilket jag har hållit sen dess.


Bilder från en av mina promenader

Träningen är ju lite svårare då man inte får göra så där jätte mycket när man är nyförlöst och ännu mindre när man är snittad. Men den 12 september satte jag upp ett mål för hur långt jag skulle gå fram till sista september då jag knappt varit ute satte jag upp 5 mil från den 12 september, vilket var både bra och kul för då blev jag ju motiverad, jag hade ju ett mål! Och känner man mig så vet man att jag är extremt tävlingsinriktad och ger mig fan på att nå dit jag vill. 
5,2 mil blev slutresultatet för september.

En fantastisk fin runda i vackra karlstad som jag älskar att gå

Då gå power walks är det jag kan göra just nu samt lättare statisk träning och då det började kännas riktigt bra i slutet på september så ville jag verkligen utmana mig för oktober, 120 km blev målet, just nu ligger jag dock lite efter (utifrån min uträkning om jag skulle gå lika långt varje dag) vissa dagar har jag gått kortare och några få dagar har jag dessvärre inte kunnat gå alls, men jag KOMMER nå det målet och det kommer kännas grymt bra :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar