bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

söndag 28 december 2014

Börja jobba extra

Redan innan William var född planerade jag och Danne att jag skulle börja jobba extra någon helg ibland dels för att kunna spara in föräldradagar, dryga ut kassan och för att Danne ska få egentid med William när inte jag är hemma. 3 flugor i en smäll kan man säga ;)
I slutet av november fick jag min först helg 27-28 december skulle jag jobba dag 7-15. Dagen innan var jag super nervös, dels för att lämna William,inte för att Danne inte skulle klara av det snarare hur jag skulle klara av det. Gick hur bra som helst!
Tackar gud för bröstpumpen, hade inte den funnits hade jag aldrig kunnat jobba haha.
Så resten av januari ska jag jobba varannan helg och förhoppningsvis fortsätta med det även i februari och mars.
Riktigt skönt att få vara ”bara vuxen” några timmar och få lite vuxenstimulans. Trodde inte det var så viktigt för mig innan William kom men att bara sitta hemma och sjunga barnvisor och leka på Williams nivå klara inte jag, jag måste få bryta av med att gå iväg på strong mama passen, träffa en annan vuxen eller nu jobba. Känner att jag blir en så mycket trevligare och roligare person att umgås med, iaf om ni frågar Danne ;)
10937636_10155097179665082_1684002771_n
Men när jag kommer hem är såklart det bästa som finns att få mysa med mitt lilla hjärta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar