bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 10 oktober 2013

Den brödtokige har hittat en lösning!

Hej Hopp!
Tror ni jag blev glad när jag ser på ig att man kan göra och äta "bröd" med så mycket som 16 g protein och så lite som 4 g kolhydrater på under 5 minuter, de ni!! 



Recept
1 ägg
½ dl mandelmjöl
½ rågmjöl
lite salt
½ tsk bakpulver

Blanda i en skål,2 min på full effekt i mikro. Lägg på tallrik och låt svalna klart!! Undvik osten och ta skinka/kalkon istället :)


Som jag skrivit tidigare har jag haft den bästa sommaren av massa olika anledningar bla. bröllop, segling och andra fantastiska upplevelser, jag har "unnat" mig (inte det bästa ordvalet men kan inte komma på ett mer passande) en sommar utan krav på varken kost eller träning. Fantastiskt skönt, äta vad jag vill och träna när jag vill, MEN nu kom konsekvenserna. 

Förra veckan var klockren med träning och kost, så skönt att känna att allt de kommer naturligt igen och inte tvingas fram, och denna vecka kunde inte börjat bättre! 
Invägningen förra veckan var dock tuff då jag hade gått upp ytterligare 1½ kg sen augusti, vågen stod på 75,4 (med kläder så ca 75 utan då skulle jag tro) det var då allt föll på plats med kost och träning, vill inte hamna där igen och vill inte att vågen fortsätter att går åt fel håll, mådde så bra innan sommaren i kropp och själ då låg vikten på 70 kg, så det är målet.
Förutom att min egen motivation som växer sig starkare och starkare, tyckte Danne att jag skulle få en belöning när jag klarat mitt mål, så gör jag det till 1 december får jag en överraskning, wiiee!! :D
Sen vill jag dock vara tydlig med att vågen är en guide för att se om man är på rätt spår, men stirra er inte blinda på den utan på vad ni ser i spegeln så är jag nöjd med det jag ser när vikten står på 72 eller 71 så kommer jag INTE stirra mig blind på siffrorna.
Förutom att kosten och träningen faktiskt är så gott som felfri just nu, så när jag ställde mig på vågen igår efter mitt PT pass, med kläder, blev jag väldigt positiv då det stod 74,4 kg. -1 kg på lite mindre än 1½ vecka!


Kunde inte haft en bättre nystart, efter en fantastisk sommar och en fantastisk bröllopsresa. Känner att hösten och vintern kommer bli grym, trotts mina perioder i "de svarta hålet" som jag jobbar stenhårt med ska bli färre och kortare!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar