bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

onsdag 30 oktober 2013

En gammal favorit och nytt rekord!

Tror jag nämnt tidigare att pga mitt "brödmissbruk", ja det skulle jag kalla det! 
Inget stopp och skulle LÄTT kunna dra i mig ½ limpa om jag inte tänkte mig för eller kämpade hårt för att låt bli har vi sen några veckor tillbaka inte bröd hemma, varken hårt eller mjukt. 
Det funkar faktiskt riktigt bra. Jag har inget sug alls så det är väldigt skönt!
Har istället 1 dag i veckan där jag och D har en riktig mysfrukost med massa goda saker, bla nybakat bröd från vårt stenugnsbageri som vi har i närheten. 
Men så här om veckan när jag satt och gick igenom vår blogg, såg jag att jag för runt 1 år sen gjorde frökex/fröknäcke.
Så innan jag ens läst färdigt det inlägget stod jag i köket med bunken och sleven i högsta hugg.
Perfekt snacks eller att ta som en liten "brödbit" till kvällsteet.
Receptet hittar ni här så slipper ni bläddra igenom hela bloggen ;)



Är väldigt nöjd med alla resultat som jag fått sen jag träffa min PT, bara att kunna göra knäböj och komma hela vägen ner med RÄTT teknik och att jag ens kommer hela vägen ner är helt fantastiskt!
För det har jag aldrig kunnat.
Sen min fot var ur led i februari har jag inte ens kommit ner till 90 så att gå från det till att komma hela vägen ner med 55 kg på axlarna och göra 12 reps är jag väääldigt nöjd med!
Ni alla som har haft eller har skador och som dessutom fått höra att du förmodligen aldrig kommer kunna göra så eller si och sen ge sig fan på det och KUNNA göra det är en obeskrivlig känsla!



En annan sak jag aldrig kunnat gör pga översträckninga i armbågar är dips, har det inte gjort ont har jag varit för svag, så det var ännu ett mål.
Att knappt klara av 3 dips lyckades jag med för 3-4 veckor sedan, men som sagt, knappt!
I måndags var det dags igen, upp på den där jävla dips ställningen och köra.
1 gick, 2 gick och det slutade inte, det kändes lätt 3,4 och 5, 5 st helt själv!
 Med ett leende vände jag mig om till D och var mer än nöjd.
Set 1 avklarat, nästa set sa D
-" Nu ska du iaf klara 3 själv"
För första setet brukar jag klara 3 sen går det bara utför. Nu när jag hade kört 5 kunde jag bara hoppas på att jag skulle klara 3 andra setet.
1,2,3,4 och 5 igen!
En grym jävla känsla att klara det.
Totalt gjorde jag 13 dips själv på 3 set.
Låter lite för många kanske, men för mig var det stort. Ännu ett steg i rätt riktning och ännu ett framsteg.
Och alla framsteg är bra, alla framsteg är ett tecken på att DU går och rätt håll,
så fortsätt kämpa för vill du så kan du.
Tålamod + tid + vilja = RESULTAT!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar