bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 10 december 2015

Skön sista match!

Som några av er vet började jag spela handboll igen i augusti med mitt gamla lag Åkersberga HK. 
Lika roligt som frustrerande. Roligt för att det är ju mitt stora,stora intresse eller snarare en del av vem jag är!
 Skrev ju för 2 år sedan att jag var riktigt deppig och att hade nästan en identitets kris när jag la skorna på hyllan. Tror inte man förstår den känslan om man inte varit där själv.
Så som sagt riktigt roligt!
Frustrerande för att kroppen och knoppen inte riktigt vill samma sak. Knoppen vet precis vad den ska göra och hur jag ska göra och röra mig i mål. Men kroppen fattar inte riktigt. Man kan säga att jag tappade en del efter 2½ år, 1 graviditet och 1 förlossning senare. Men det blir bättre och bättre för varje match och träning som går.
Hur som helst, denna säsong har älv inte börjat som vi trott och velat, sista matchen för juluppehållet spelades igår och det var andra vinsten (!!) hittills. Riktigt skönt att få gå på uppehåll med vinst men nu vill vi att det ska lossna. 
Är dock inte förvånad med tanke på att en av våra bästa spelar bytte klubb, två andra nyckelspelare är mammalediga och sen nöter vi in nya spela och kombinationer. Mycket på en gång helt enkelt. 
Ska bli spännande när det lossnar för alla och vi spelar så bra som jag vet att vi kan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar