bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

söndag 6 december 2015

spännande möte väntar

Träffade på en av mina gamla lärare från PT-steget på skolan idag. En kille jag fastnade för av fler skäl bland annat den inspiration han spred och känslan av att vilja veta mer av allt!
 Han är väldigt lik min pappa och många tränare jag haft. Mycket pondus, kan sin sak, bra på argumentera och har lite torra humor. Min stil helt enkelt.

Vi pratade lite och jag nämnde att jag fått jobb som fystränare på en handbollsskola i stan. Han tyckte det var jätte kul och sa då att apropå handboll.
"jag har ett projekt på gång gällande handboll och fysträning, men jag kan inte handboll"
Varpå jag säger, att det kan jag! Vilket han redan visste såklart.

Vi bokade ett möte i februari då jag ska åka till honom i Västerås och det centret han jobbar på där.
Det jag vet är att det handlar om precis det jag vill jobba med, att optimera individanpassad fysträning utifrån olika tester för att uppnå den högsta möjliga fysfaktorn utifrån Magic Five.
Ju högre fysfaktor desto bättre prestation. Dem delar som ingår i Magic Five är styrka, koniditon, balans/koordination, rörelse/rörlighet och snabbhet/acceleration. Ju bättre resultat på dessa enskilda faktorer ju högre fysfaktor får du!
Super spännande och jätte kul!



Dags för ett ryck med plugget nu.
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar