bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

tisdag 22 april 2014

3 månader 1 vecka och 2 dagar men vem räknar...?

Påskhelgen har varit fantastisk på många sätt, mys med familjen och släkten, massa god mat och det bästa, för mig just nu, ryggen och smärtan har med små myrsteg blivit lite bättre under helgen. 
Detta gjorde att jag vågade mig på lite rehab igår, 3 övningar och 15 minuter senare var jag klar och rätt nöjd med att ryggen inte skrek stop. Någon timme senare var jag dock lika trött i ryggen som jag brukar vara efter ett 12 timmars arbetspass MEN inga huggande smärtor och inget bakslag idag vilket tyder på att jag aktiverat mig lagom mycket så även idag blir det lite rehab :D!

Danne myser med kusin bebisen Walter

Katterna fick njuta av påskägg som "mormor" köpt

Satt även under gårdagen och funderade på vad jag ska aktivera mig med under dagarna, veckan som gått har jag dels haft sällskap varje och dels har mina smärtor tagit all min energi. Men nu när smärtan dämpat sig lite och min energi kommit tillbaka har även ångesten kommit:
3 månader 1 vecka och 2 dagar.... det är lång tid att göra ingenting på, att göra ingenting är inte riktigt min grej heller och min kapacitet och förmåga är väl typ 15% av min normala men min energi och mitt stimulansbehov är ju dock inte lägre, bra kombo för en överenergisk person som hatar att sitta still och ta det lugnt?

Så igår blev det till att sitta med en lista på vad jag kan och får göra, den är långt ifrån klar men ser just nu ut såhär:

  • Ta fram foton till vår fotovägg som vi köpt ramar till
  • Välja ut kort från vår Borneo resa som jag ska göra en scrapbook av 
  • Beställa fina fotoböcker till våra bröllopskort samt välja ut vilka kort vi ska ha i 
  • Titta på möbler och inredning till Pyrets rum (och ja, jag vet att "den" inte kommer direkt bo där men att göra ordning och fixa är aldrig fel ;P)
  • Ta fram några fina tapet till pyrets rum
  • Testa nya recept både mat, mellanmål och desserter 
  • Självklart, blogga
  • Lära mig sy ( mammas idee/förslag då hon sydde jätte fina barnkläder till oss när vi var små vet dock inte om jag kan lära mig så bra att kläderna bli tillräckligt fina... tiden får utvisa!)
  • Fortsätta med rehab och förhoppningsvis kunna börja cykla och bli lite mer aktiv
Om ni som läsare har förslag SNÄLLA skriv det i kommentarsfältet för som ni ser så är det inte jätte mycket projekt, det skulle uppskattas enormt mycket!


Som tur är har jag denna vecka vår finaste prinsessa, Diza. Världens goaste hund som älskar att vara på långpromenader lika mycket som hon älskar att få sällskap och gå flera korta promenader.

Eftersom även gårdagens kväll bjöd på fantastiskt väder åkte vi ut till Näsbypark och njöt av kvällssolen, även Diza njöt av att få busa med Danne på stranden. 







<3 Vackrare tjej får man ju leta efter <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar