bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 17 april 2014

"Tänk positivt så blir allt så mycket lättare!"

 Citatet är klyschigt men sant, och det är faktiskt inte svårare än så.
Ska dock erkänna att fredag kväll tom söndag morgon kände jag väldig stor hopplöshet men framförallt rädsla för att det var den smärtan jag skulle leva med resterande 3½ månad. 
Jag vill ändå påstå att jag har en rätt hög smärttröskel visste inte var jag skulle ta vägen eller göra, värsta smärta jag varit med om. Och jag klagar inte på smärta om jag inte har de.

Men så i söndags började de vända lite iaf och igår slängde jag kryckorna helt. Underbar känsla trots att jag inte använt dem så länge så från att inte kunna resa sig,gå eller ens byta trosor själv (!!) till att göra sådana framsteg betydde jätte mycket för mig.



Hoppet och förväntningarna på onsdagens besök slog alla förväntningar. Kände direkt förtroende och tillit till E som själv genomlidit svåra foglossningsbesvär vet ju själv hur smärtan känns. Riktigt kunnig och duktig på det hon gör.
Nästan 2 timmar senare går jag därifrån med ett leende efter att legat och fått behandling i ca. 45-60 minuter och då varit HELT smärtfri.
 Smärtan kom tillbaka efter behandlingen men då på ett hanterbart sätt då den inte längre var huggande. 
Men det bästa är att hon inger hopp och förståelse. En helt underbar kvinna helt enkelt! så nu väntas minst 5 återbesök med behandling för att få full effekt

Har ni eller känner ni någon med besvär klicka här och rekommendera! Allt för många kvinnor med dessa besvär får höra att det inte går att behandla foglossning, utan tar till slut till läkemedel i desperation (tro mig när jag säger att jag förstår det om man har dessa smärtor under längre tid) som inte är bra för bebisen.

Så för att knyta an till citatet.
Jag är långt från smärtfri, jag är inte 100% självständig, jag är inte speciellt rörlig. 
MEN jag tänker positivt och vet att det kommer blir bättre och bra. Jag vet att det underlättar för mig och min omgivning som är helt fantastisk och ställer upp för mig. Varje dag denna vecka när D har jobbat har det varit folk här som hjälpt mig klara dagen när jag inte gör det själv.
Så för omgivningens men framförallt för din egen skull och din möjlighet till återhämtning och förbättring gräv inte en allt för djup grop som du inte kommer upp ur, all smärta och besvär blir så obeskrivligt mycket värre om du bara tänker negativt. :)


Inleder påsken med att gå in i v. 25 med mindre smärta, mer rörlighet och mycket mer positiv energi och hopp.

Glad påsk på er!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar