bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

lördag 12 april 2014

v.24 och foglossningen från hell

Tiden fortsätter att gå både snabbt och långsamt, vissa veckor känns som om dem rinner iväg medan andra veckor känns lika långa som år.


Förra veckan gick fort, vi spenderade den i Malaga i en super fin lägenhet och bara mös med goda middagar och mysiga utflykter. Vädret var underbart och temperaturen växlade mellan 25-29 grader.
Bilden visar utsikten från den nedre terrassen. 

Har inte nämnt det tidigare men fick känningar i ryggen på vä. sida för några veckor sen och då använt bäcken bälte, gjort om träningsupplägget och träffat sjukgymnast. Det har absolut varit under kontroll och inte gjort nämnvärda skillnader.
MEN... så igår på jobbet så small de till i ryggen, och de släppte inte.
Går hem när jag slutar då detta hände tätt inpå när jag skulle sluta och så jag hann få rådgivning av vår sjukgymnast på jobbet som trodde att jag fått en akut förvärrad foglossning i s-leden och som sen tidigare lovat mig att få låna en TENS maskin att få ta med hem.
Tyckte då att det gjorde ont och de påverkade min rörlighet enormt.Men smärtan som kom igår kväll och som sedan hållit i sig är något obeskrivlig.
Just nu kan jag inte bli lämnad själv då jag varken tar mig upp eller ner i soffan, sängen, stolar, toalett etc. perioder under dagen kan jag inte ens gå själv pga de huggande smärtorna som kommer som gör att benen viker sig och att jag ramlar om ingen håller i mig.
Em. har varit lite bättre då vi hittat kryckor och sen har jag läst på om vad jag kan göra för att undvika dem där extremt huggande smärtorna, efter lång vila, sömn eller stillasittande kommer dem så nu har jag varit lite mer aktiv och inte suttit still så länge i taget.
TENS-maskinen är också helt fantastisk som tar bort dem värsta smärtorna som gör mig lite mer självständig att jag iaf kan gå själv.

Jag och min bundis TENS-maskinen i soffan

Jobbet känns så långt borta just nu då jag läst om så många kvinnor som jobbat trots sina extrema foglossningar och aldrig blivit återställda, det är det INTE värt.
Nästa vecka väntas besök hos bm och läkare för sjukskrivning och annan rådgivning men mitt stora hopp ligger på den klinik (kan man nog kalla det...) som verkar ha som expertis att ta hand om kvinnor med problem under och efter graviditet, och behandlar svåra foglossningar så mitt stora hopp för att inte dra täcket över huvudet och gå i dvala och gråta tills pyret kommer (om 3½ månad!!) ligger på just denna klinik. 
Onsdag kl 14.00  får ni hålla alla tummar och tår för att dem kan hjälpa mig så jag iaf känner mig som en människa de sista 3½ månaderna.

Tänker redan nu tacka min underbara man som gör allt för mig och får mig på gott humör när jag knappt kan andas och bara gråter för smärtorna som hugger till, även då lyckas han till slut på mig le och skratta. Älskar denna människa så mycket och är evigt tacksam för att just han är min.

Även denna underbara människa tog några bilder i Malaga, här är en av dem. Älskar den här bilden och känslan den bilden ger betyder så mycket för mig just nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar