bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 18 juni 2015

Lic. PT!

Yes! Äntligen är jag klar och redo att börja jobba. 


Nästa torsdag har jag möte med en från klassen. Vi har under veckorna spånat och pratat en del ideer då vi har samma visioner om hur vi vill förändra idrottsvärldens (säger man så?) syn och förståelse av individanpassad fysträning. 
Vi har båda erfarenhet av lagsport och bristen på individanpassad fysträning, ju högre nivå desto bättre blir fysen. Men av min erfarenhet även på allsvensk nivå är fysen fantastiskt bra anpassad efter sporten men man bryter inte ner den på individnivå. 
Och efter mina 2 veckor här samt de tidigare stegen har man fått sån förståelse av hur viktigt det faktiskt är både för prestationen samt skadeförebyggande.
Så jag hoppas vi kan bygga upp nått och samarbeta för att förändra det. För tänk om någon sagt till mig när jag var 15 år och började satsa på min sport hur viktigt det var med individanpassad fys och hjälpt mig med det?! Jag VET att det hade gjort skillnad.



Fantastisk utbildning med fantastiska människor!
kommer sakna dessa människor och den bubblan vi levde i jätte mycket







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar