bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

onsdag 8 juli 2015

Tråkigt väder kräver mysig frukost!

Eftersom min underbara man tar William 9 av 10 nätter och går lika många gånger upp först med honom på morgonen (hur bortskämd är inte jag?!) tänkte jag att jag skulle gå upp först och överraska med en mysig frukost i detta tråkiga "sommar" väder.
Resultatet; Banan pannkaka med rivet apelsinskal i



Ingredienser
3 ägg (vill du, använda bara 1-2 äggulor men all vita)
3 msk mandelmjöl
1 stor alt. 2 mindre bananer
1½ dl minimjölk (ta den mjölk du har hemma om du vill)
½ dl dinkelsikt (hade bara grahamsmjöl hemma och det gick lika bra)
½ msk rivet apelsinskal (jag tog skalet från ½ apelsin i mina då jag älskar apelsin)
Kokosolja till stekning

Gör såhär:
  1. Vispa ihop mjölk och dinkel. Låt svälla några minuter
  2. Vispa ner ägg, apelsinskal och mandelmjöl.
  3. Mosa bananen(erna) och blanda ner
  4. stek små eller stora pannkakor.
  5. Denna smet räcker till 2 portioner
Servera med valfri frukt och bär till. Jag skivade upp färska jordgubbar och strödde lite kanel över samt en klick sockerfri vaniljkvarg. 

Godaste banan pannkakan jag gjort och ätit! Rekommenderas varmt och detta kommer bli en favorit i sommar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar