bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

söndag 26 juli 2015

Utetränings pass

Att 2 veckor kan så fort, för fort om ni frågar mig. 
Sista veckan spenderade vi på Ljusterö i min ingifta fasters syters hus (krångligt) och vilket hus! Ett paradis om ni frågar mig, bara kallvatten, ingen toa och ingen tv = som livet på landet ska vara helt enkelt.

Som ni sett i tidigare inlägg skrev jag om 4 st ute pass jag satt ihop, tänkte att jag skulle dela med mig av några för att inspirera er att kunna träna oavsett vart ni är.

Pass 1 Tabata
Uppvärmning: höga knän 20 sek gå på stället 10 sek x8
knäböj varannan utfall: 20 + 10 x 8
armhävningar: 20 + 10 x 8
rygglyft: 20 + 10 x 8
plankan: 20 + 10 x 8
bredbensböj med hopp: 20 + 10 x 8
dips mot någonting te.x bänk: 20 + 10 x 8

Du kan välja vilka övningar du vill, jobba så snabbt du i 20 sek kan men med bra teknik! och vila eller vila aktivt ( tex. gå på stället). Tabata är en fantastisk träningsform tycker jag när man inte har tillgång till gym eller vill träna ute, tidseffektiv och väldigt pulshöjand!


Pass 2 Cirkelträning
Uppvärmning: se tabata! vill du kan du jogga eller cykla det spelar ingen roll men se till att vara uppvärmd innan
Övning 1: utfallsgång med knäuppdrag 8 st/ben (innebär att motsatt ben du gör utfallet med drar du upp mot magen så snabbt och kontrollerat du kan, spänn till magen för balans och hållningens skull)
övning 2: groddhopp på stället 16 st alt. explosiva knäböj om du inte kan/orkar med upphopp
övning 3: v-situps 16 st på bänk för att få längre rörelsebana med benen alt på marken
övning 4: armhävningar 16 st
övning 5: "jorden runt" 8 st/varv (ligg på mage och tänk rygglyft MEN använd en vedklabbe, fylld vattenflaska etc. som du för runt dig med raka armar, du byter hand bakom ryggen. Fantastisk övning för hela ryggen, axlar och delsvis rumpa som du även spänner under övningen)
övning 6: höftlyft 16 st

gör alla övningar utan vila = 1 varv vila 1 min och kör igen! 3-6 varv

Även cirkelträning är perfekt att köra ute när man inte har gym nära eller bara vill varva gym med uteträning.Välj och vraka på massa roliga övningar! Det är bara fantasin som sätter gränser

Själv körde jag 3 utepass, 1 intervallpass, en 5 km runda (den längsta rundan sen W kom och det kändes oförskämt bra!)  och på det 3 långa skogspromenader med massa blåbärsplock.

Tränar ni och vad tränar ni under semestern?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar