bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

tisdag 27 november 2012

Blomkål, bönor och avokado sallad mm .

Jag har en favorit sallad som är god och matig att ha till exempelvis lax eller kyckling. Super lätt och snabb att göra.

Behöver till 4 personer:
Ett halvt blomkålshuvud
En förbackning bönor(jag gillar kidneybönor men du kan ha exempelvis svarta bönor, eller blanda eller några andra du gillar)
En rödlök
En - två avokado

Blanda de ovanstående i en skål ha 1-2 matskedar olja en halv pressad citron och lite salt och peppar. Som sagt MUMS och super lätt och snabbt! Tillsammans med Lax är den verkligen en vinnare.






Gjorde en ny sats med MUFFINS(<-hitta receptet där) som jag gjort tidigare. Gjorde lite större sats och gjorde dem lite större så att en räcker till ett mellanmål. Hade även i ett rivet äpple i smeten, blev jätte mumsigt!




Tisdag är det idag, det innebär att det är mitt favorit pass i veckan - BOX! Innan passet sprang jag lite på bandet och precis när jag var klar sa det "Poff" så gick strömmen! Tur hade jag att jag inte trilla när bandet stanna plötsligt, skulle vara typiskt mig!
Men då var det dags för passet "åh nej!" tänkte jag, nu kommer dem säkert behöva ställa in det! Den enda belysning som fanns kvar i lokalen var nödutgångs belysningen. Och hur skulle dem göra utan musik?
Men nee då! Våran ledare kom med ett par egna små högtalare och vi körde på en timme i ljuset från de små skyltarna! Det kändes som typ "Fight club" som om vi var i en källare någonstans och inte i en fancy lokal i Täby. Lite kul var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar