bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

måndag 19 november 2012

Veckoplanering!

Ni som läst min blogg vet ju att jag är med i extravaganza, som hjälpte mig att nå min målvikt när jag hade fastnat halvägs i min viktnedgång.
Där får man bland annat göra veckoplaneringar som rör deras 4 ledord, mentalnäring, kost, mentalträning och rörelseglädje (träning). Jag har slarvat lite med den men blev påmind sist jag var där.
Tillsammans med ippas inspirerade 7 veckorsplanering fick jag motivationen att göra en egen variant av extravaganzas och ippas veckoplanerning som resulterade i det här:


Att göra en veckoplanering ger mer motivation och lust att faktiskt ta tag i det man vill göra för att nå sina mål. Det blir mer verkligt och man har något att " ta på". Dessutom vet jag inte hur många gånger jag glömt något av det jag velat göra under veckan för att jag inte haft det nerskrivet. Dessutom blir inte veckan lika stressig när den är planerad. Så detta upplägg passar mig utmärkt då jag ofta har många bollar i luften.
Jag valde att lägga till en spalt som jag inte haft förut "nöje", jag vill och behöver ha något att se framemot under veckan som inte hör till vardagen och som man kan hämta energi ifrån när man har en dålig dag eller är trött. Det gör att man orkar med allt man valt att planera in!
Rekommenderar detta starkt till alla som har mål, mycket att göra eller bara vill ha koll hur veckan ska/ bör se ut.

Love/Micha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar