bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

onsdag 21 november 2012

Gårdagens träning och mat

Har hittat så mycket intressanta recept som bara väntar på att bli testade! Dock får jag invänta lönen och leva på mina vanliga "keso/youghurt med bärn och kanel" mellanmål till dess, därav anledningen till att jag inte lagt upp några nya tips på mellanmål och andra måltider. Gjorde en liten tvist på ett mellanmål för lite variation och den blev mycket godare tycker ja. Återkommer till den längre ner.

Gårdagen började med ett härligt spinning puls pass, är så skönt att börja dagen med träning, dels för att dagen blir mycket längre (då passet börjar kl 7.00) och sen för att man får så mycket energi.
Blev även ett gympass under dagen, är haft en del negativ energi pga av ett och annat så då är ett gympass perfekt att få göra av med lite ilska :)

Gjorde en super god middag idag, tycker själv att det är svårt att variera lax på ett bra sätt. Blir ofta samma sak, in i ugnen eller steka, vilket är jätte gott men variation är ju aldrig fel :).Dessutom var ja sugen på något såsigt, vilket resulterade i lax i kokosmjölk, lite fullkornspasta, broccoli och en fetaost- och avokadosallad.

Ingredienser
1 rödlök
3 laxfiler
1 burk kokosmjölk
2-3 msk fish sauce
krydda med salt, vitpeppar och torkad basilikakrydda.

Så, jag stekte upp rödlök och tärnade laxfilerna. När löken var färdig la jag den i en skål och stekte upp laxen, därefter blandade jag i löken igen. Därefter hällde jag i kokosmjölken och fish saucen och sen kryddade jag efter smak.
Under tiden kokade jag upp pastan och någon minut innan pastan var klar la ja i broccolin.
Blev mycket godare än jag förväntat och kan verkligen rekommendera denna rätt!
Receptet blir ca. 3-4 portioner.

Mitt mellanmål har varit samma de senaste dagarna, 2-3 dl lätt vanilj youghurt, 1-2 dl hallon, special K flingor, kanel och sen la jag till kokosflingor för, som sagt, få lite variation då detta är det jag har hemma nu.
Vart super gott, äter även detta till frukost med ett kokt ägg till.

Bilder från gårdagen

Visa Micha.jpg i bildspel





2 kommentarer:

  1. Verkligen så skönt att starta dagen med att svettas! Själv har jag så jäkla svårt att komma upp dock! /flipp

    SvaraRadera
  2. Jag är som du vet inte heller någon solstråle på morgonen, men det är som om kroppen ställt in sig de dagar ja bestämt att ja ska träna tidigt. Går upp, inte alltid pigg, men med en längtan till gymmet/passet då jag vet hur himla bra jag mår efteråt!
    /Micha

    SvaraRadera