bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 22 november 2012

Styrka

Styrka är något som krävs för att ta sig igenom en resa som jag och ippa är mitt uppe i. För som ippa nämner i sitt senaste inlägg med den där klockrena bilden, är att man kommer köra ner i diket på resans gång. Styrkan är att gång på gång ta sig upp från diket och fortsätta resan mot sitt mål och inte gräva ner sig när man hamnar snett på vägen.

Jag vill verkligen lyfta fram något som hjälpt mig så mycket under min resa. Det är något jag fick lära mig på extravaganza, dem använder aldrig ordet misslyckas utan kallar de för träningstillfällen. För misslyckas gör du bara om du ger upp, men att ha snedsteg är inte att misslyckas.

De omvänder allt som man själv haft negativ antydan på till något positivt. Ett exempel jag aldrig glömmer är min första vecka på extravaganza som också var samma vecka som Danne och jag firade års dag, jag hade varit så duktig hela veckan men ville verkligen unna mig något, så vi åt på Hard rock cafe och jag åt en hamburgare (!). Herre gud, jag trodde världen skulle gå under och jag mådde så dåligt dagen efter, vad har jag gjort nu?! Och vad ska min mentor säga på måndag?!
När jag träffade honom och han frågade om min första vecka sa jag lite pinsamt vad jag gjort, han sa då:
"Bra jobbat michelle som varit så duktig 6 hela dagar under din första vecka!"
Jag satt där som ett frågetecken och väntade bara på min utskällning, som aldrig kom.
Han sa då:
"Vilken styrka att köra i diket men redan dagen efter ta sig upp på vägen igen och fortsätta framåt, vilket underbart träningstillfälle du fick veckan som va! Vad har du lärt dig av det?"

Sådan underbar reaktion! Vissa kan tro att man då "unnar" sig lite mer för det är ju ändå bara ett träningstillfälle som man får beröm för! Men det är tvärt om, för ju mer positiv energi du får ju lättare är det att hålla sig på vägen. Dessutom lär man sig med tiden att förutspå dessa träningstillfällen, vilket gör att man ser dem som just träningstillfällen utan att faktiskt hamna i diket, man åker bara förbi den del av vägen som skulle kunna leda till en dikeskörning, men då man är förbered fokuserar man lite mer under just den biten av vägen och klara därav att bara köra förbi!
Jag kan verkligen rekommendera detta tänk för det hjälper verkligen!

Jag gick dessutom ner som mest just denna vecka dessutom, 2,2 kg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar