bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 15 november 2012

Mini äppelkaka

Testade ett recept från en tjej som har en underbar blogg med massa bra,snabba och nyttiga recept.
Fastnade för detta eftersom jag älskar äppelkaka och vet inte när jag åt det senast. Blev super nöjd och komm verkligen göra om den!
Hon rekommenderar den som frukost eller mellanmål, jag skulle även säga att den även passar utmärkt som efterrätt, men då bör man göra 3 portioner av receptet annars blir det alldeles för mkt få den är väldigt mättande.

Ingredienser 
1/2 dl valfritt mjöl (jag gjorde eget genom att mixa havregryn till mjöl)
1 ägg
1 äggvita
1 mosad banan
2 tsk kanel
2 kryddmått bakpulver
1 äpple


Börja med att mosa bananen och blanda ner mjölet, äggen, kanel och bakpulver i en microsäker djup skål. 

Riv sen halva äpplet och blanda ner det i smeten, skiva andra halvan och tryck ner i smeten. 
Sen in i micron på högsta värmen i 2-3 min eller tills kakan stelnat.
Som den kanelälskare jag är valde jag att pudra lite extra kanel på kakan när den var färdig. Jag åt den med lite vanilj kesella till, mums! 





Färdig! 


Love/Micha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar