bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

lördag 12 januari 2013

Gi bröd med nötter, frön och aprikos

Idag provade jag ett recept på ett GI-bröd av Charlotte Perrelli! Så där spontant hade jag nog inte kopplat till att Charlotte skulle ha några recept att ta del av. Men se vad google kan leda en till.

Jätte gott var detta recept i alla fall!
GI-Matbröd
3 dl dinkel fullkornsmjöl (Jag hade inte detta så jag blandade lite allt möjligt grahamsmjöl, sojamjöl, dinkelkorn)
3dl rågmjöl
0,5 dl linfrön
0,5 solrosfrön
0,5 dl pumpafrön
2dl blandade nötter(jag använde hasselnötter, cashew och valnötter)
4 tsk aprikoser, torkade i bitar
6 dl ypughurt naturell(fick bli vanilj yoghurt för det va det vi hade hemma)
1,5 tsk bikarbonat

1. Sätt ugnen på 175 grader.
Smörj en avlång form, bröa med sesamfrön. Dela alla nötter så de inte är fullt så stora.
2. Rör ihop alla ingredienser i en skål. Lägg över i formen. Grädda i nedre delenav ugnen i 40-45 min.



Skulle eventuellt kunna ha saltat lite grann, kan tänka mig att det kunnat lyfta fram smakerna lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar