bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

måndag 7 januari 2013

God fortsättning och nyttiga kanelbullar .


Ja nu har det varit ett ordentligt uppehåll utav bloggandet. Det har varit jul och nyår och inte så mycket tid att lägga här tyvärr. Men nu är det skärpning på det. Dock har jag varit rätt så aktiv med min instagram där jag får mycket inspiration och motivation till träning och hälsa. Om ni vill kan ni följa mig på instagram eller HÄR!

Gjorde ett försök här om dagen till nyttiga kanelbullar. De blev inte det minsta vackra men däremot smakade dem väldigt gott. De var lite knepiga att göra då smeten inte håller ihop på samma sätt som i vanlig bulldeg och man kunde inte knåda ut degen. Så det blev mest små knyten. Vilket fall här följer receptet:

Grundreceptet har jag använt tidigare till saffrans bullarna och kommer från denna tjej.

Mixa samman 1 paket silkestofu med 1 dl coconut palm sugar(du kan använda valfri sötning), 3 msk kanel, 1 tsk vaniljpulver, 2 ägg, 2 tsk bakpulver. Blanda samman detta till en jämn smet innan du blandar i 1 dl soja mjöl, 1/2 dl kokosmjöl och 3 msk fiberhusk.

När degen var klar gjorde jag en blandning med ca 2 dl kesella en mosad banan lite sötning kanel och vaniljpulver.

Sedan försökte jag knåda ut degen och gjorde små knyten med kesella fyllningen och la dessa i små muffinsformar. Penslade dem med ett ägg och pudrade på lite kanel.
200 grader 15-20 minuter.

Två små bullar(beroende storleken) blir ett bra mellanmål, ev med en mandarin eller annat till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar