bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

måndag 5 augusti 2013

Hemmagjorda youghurt godisar och annat gott!

Har pratat med flera och lovat att lägga upp ett matinspirerat inlägg eftersom det var ett tag sen, så trotts att jag nyss la upp ett inlägg får ni njuta av ett till ;). 
Så nedanstående recept är några utav de jag prövat under sommaren.

Jag älskar naturgodis, framför allt youghurt godisarna och har längre trott att det är nyttigare än vanligt godis... MEN så är ju inte fallet, så jag inspirerades att pröva detta:

Köp hallon,blåbär eller jordgubbar. Jag använde hallon. ¨
Sedan fyllde jag dem med lite hemmagjord jordnötssmör (går lika bra att använd köpt om det är över 99% jordnötter i) doppade dem i naturell youghurt och la på en tallrik täckt med bakplåtspapper och sen in i frysen i några timmar.
prövade även att skala och skära äpplen i bitar som jag sen rullade i kanel och youghurtdoppade och frös in, jätte gott det med! 
Blev verkligen jätte gott! Och kan verkligen rekommendera detta.
Såg även på instagram någon som lagt hallon i iskubsformar och sen täckt över med youghurt som också såg läckert ut. Kommer upp bilder på dessa godisar fast med blåbär under dagen på instagram michalacopie

Finns mängder av smoothies och där kan bara fantasin sätta gränser men under den korta period jag prövade detox prövade jag dessa som jag hittade här som är super goda:

1 drink
  • 2 dl yoghurt naturell
  • 1/2 banan
  • juice från 1/2 lime
  • 1 näve jordgubbar

Mixa allt och njut!

1 drink
  • 2 dl äppeljuice
  • 2 dl färsk spenat
  • 1 bit melon (ca 50 g) galia eller honung
  • juice från 1/2 lime
  • 1 tsk färsk ingerfära
Utöver smoothies recept finns massa goda middagar och luncher som jag prövade och kan rekommendera.
Deras broccolisoppa är helt fantastisk 


Förutom att det är sommar och sol, så älskar jag alla frukter och bär som finns nu.
Så här kommer en bild av min frukost från igår
½ Grapefrukt
1½ dl havreyoughurt med blåbärssmak och färska bär
äggröra på 2 ägg.

Många ursäktar sin kost med att det tar för lång tid att laga nyttig mat, men här kommer ännu ett exempel på att så är det INTE. 

Jag brukar välja kycklingkorv när jag vill äta korv eller korv med väldigt hög kötthalt, denna gång blev det "light"korv haha eller vad jag ska kalla det, med endast 10%fet och 66%kött
Till det åt jag broccilomos, hur enkelt som helst! koka broccolin och mixa, krydda, klart!
Till det färska grönsaker, detta gå jätte fort och är väldigt gott.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar