bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

onsdag 14 augusti 2013

Organic bodyworkout och Pesto kyckling

Är nu inne på min tredje vecka efter "semestern" och allt faller mer och mer på plats. Har ändrat min träning lite nu och jag trivs jätte bra med det!
Vill bli starkare och bygga mer muskler så tränar tyngre, färre reps och fler set funkar jätte bra och märker resultat snabbt. 
D prövade organic bodyworkout för någon vecka sen och jag blev sugen på att pröva då det lät så skönt. Det är rörelseträning i 38 grader, har ALDRIG svettats så mycket men det var riktigt skönt att svettas ut slaggprodukter och musklerna blev så avslappnade, kan verkligen rekommendera att pröva, jag kommer försöka köra detta 1 gång i veckan, tror det är bra för kroppen med tanke på hur jag tränar nu, men glöm inte att dricka extra mycket den dagen då man som sagt svettas ofantliga mängder.


Förutom att träningen fungerar fantastiskt bra och jag längtar att få komma tillbaka till gymmet varje gång jag går, så har inspirationen och motivationen rörande kosten kommit tillbaka vilket också känns skönt, har ätit bra och nyttigt de senaste veckorna men allt blir så mycket roligare när man själv blir mer kreativ och inspirerad av vad man vill och kan laga. 
Så har testat lite nya men även gamla recept som jag inte lagat på väldigt länge!

Köpte en grym kokbok, ja eller sallads bok innan jag och ippa började med vår diet så jag har inte använt den så mycket men det är väldigt inspirerande med jätte fina bilder, goda och spännande salladsrecept. 
Stora boken om sallader  heter den för dem som är intresserade, kan rekommendera den!

Kycklingsallad med pestokräm blev det i måndags

Recept (4-6 port.)
600 g kyckling, tillagas valfritt (jag ugnsstekte)
3 selleristjälkar, hackade
2 stora paprikor utan skal på burk avrunna och strimlade (jag köpte färdigstrimlade paprikor på burk9
Isbergssallad valfri mängd (jag använde 3/4 av ett mellanstort huvud)
Pestokräm
1½ dl cream fresh/gräddfil (jag använde kvarg)
ca. 4 msk pesto
salt och peppar

Gör pestokrämen först då den ska stå och dra till sig i kylen, blanda alla ingredienser, salta och peppra efter smak och sen in i kylen medans du tillagar kycklingen och salladen.
När kycklingen är färdig blandar du ner den, sellerin och paprikan i pestokrämen och rör om.
Hacka upp isbergssalladen och lägg i en stor skål, vänd därefter försiktigt ner pestoröran i salladen.
Ät och njut!


Hade inte ork eller lust att stå och laga lunch i måndags och vi hade inga matlådor hemma, vad är inte bättre än att slänga ihop en omelett? gott, enkelt och nyttigt! Dessutom kan man ha i lite vad som helst och det är väldigt enkelt att variera sig. Måndagens omelett:


Recept (1 port)
3 ägg
2-3 skivor kalkon
lite havremjölk oatly
örtsalt,peppar och oregano
Valfria grönsaker, jag hade gurkstavar, ½ gul paprika, några körsbärstomater och 1 näve ruccola

Vispa ihop ägg och havremjölk, hacka upp kalkonen och blanda ner tillsammans med kryddorna. 
Stek och sen färdigt :)

P.s är dessutom bara 9 dagar kvar till skolan börjar, kan inte ens beskriva hur mycket jag längtar dit! Oj va kul det ska bli :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar