bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

fredag 16 augusti 2013

Nytt benpass!

Som jag nämnde tidigare så tränar jag lite annorlunda nu tyngre, färre repetitioner och fler set. Men i onsdags körde jag ben själv och ville verkligen suga musten ur benen och samtidigt ha hög puls. 
Så resultatet blev detta:

1. Knäböj - 10x3 
Mellan varje set så körde jag 10 upphopp direkt innan jag vilade inför nästa set.

2. Marklyft - 8 till 10x4

3. Utfallsgång med en kettlebells i varje hand ca.10 steg/utfall lägg ner kettlebellsen och kör 10 upphopp direkt kör sedan ytterligare 10 steg/utfall direkt utan vila. Detta är 1 set, kör totalt 3 set.

4. Benspark bakåt i cablecross maskinen.
Så denna övning är en killer för din rumpa.
(bilden är lånad då jag ej hade någon egen)
Kör 12 repetitioner per ben gånger 3 alltså 12x3 / ben

5. Tåhävning 16x4

6. Leg extension 10x3

Om ni pröva detta så tänk verkligen på att köra upphoppen direkt när du ska utan vila, det ökar pulsen och ökar förbränningen, riktigt roligt pass som jag verkligen rekommenderar!

Är nu på dag 16 och körde 140 squats igår, känner verkligen skillnad i uthålligheten och även när jag kör benpassen. Ska bli kul att se resultaten och om jag orkar köra 250(!) på raken utan vila sista dagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar