bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

fredag 7 december 2012

Några av veckans träningar

Har sen ca 2 veckor tillbaka valt att lägga in mellan 2-3 pass extra utöver de 5-6 träningarna vi har med laget, då jag vill pusha mig själv lite hårdare nu och se mer resultat.

(Vill också passa på att säga om det är någon som läser vår blogg som vill ha tips och ideer på mat,träning eller bara fråga mig eller ippa något så säg mer än gärna till!)

Så denna vecka blev det som vanligt, men tyvärr det sista passet detta år, spinning tisdags morse kl 7.00 och därefter gym, sjukt skönt att starta dagen med träning! Energin håller i sig hela dagen. 

Blev inte ett jätte hårt pass i onsdags men bättre än inget! 20 min cross trainer och lite bål efter.

Ville verkligen känna sug i benen idag så körde intervaller på löpband i 30 sek/ vila 15 sek i 20 min, det kändes verkligen i benen efter kan jag säga, men det är en grym känsla!
Avslutade med mage,rygg och armar.
Så nu blir det lite snabbt mellis innan handbollsträningen börjar.

Ha en grym helg för det tänker jag ha!

Bjuder såklart på lite träningsbilder från veckan:



Det börjar synas nu, vänta några veckor, då ni...!!






6 kommentarer:

  1. Snygging! Fett snygga armar Mich! Du är så grym!
    /Flipp

    SvaraRadera
  2. Tjena tjejor :)
    Rolig och inspirerande blogg!
    Jag är sugen på att testa något av det smarriga ni har lagat. Vad skulle ni rekommendera till middag? Vad är "matigast" av alla mellanmål? Behöver alltid ta med mat till mitt kvällsjobb men har inte tid eller ork att laga hela rätter varje dag. Vad är annars det godaste av det ni hittills har bloggat om?
    Kraam!
    /Charlotta

    SvaraRadera
  3. Hej Charlotta!
    Kul att du tycker det!
    Oj har massa goda recept, men svårt att bestämma något att tipsa om. Vad för typ av middag altså med fisk, fågel, kött ? Bästa är ju om man kan när man lagar mat att göra mer och frysa in så man har matlådor i frysen till hands!
    Av mellanmålen hittills är nog en favorit muffinsen som man kan variera och är superlätta att göra, en eller ett par sådana och en frukt är jätte bra mellanmål :D
    KRAM
    /Flipp

    SvaraRadera
  4. Hej Charlotta va kul att du tycker det!
    Instämmer med ippa när det gäller middagar! Har själv inte så mycket tid eftersom jag har träningar med laget varje kväll, så när jag lagar mat blir det alltid extra så det räcker till matlåder.
    Kyckling är alltid mättande eftersom det är så mycket protein i det.
    Mellanmål kan jag rekommendera muffisarna, men även barsen som det finns recept på. Även de enkla att gör och mättar bra, är man lite extra hungrig ät en frukt till!
    Än en gång, super kul att du kikar in här :)!

    KRAMIS
    /Micha

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen brudar!
    Frysa in är ju faktiskt toppen, blir lätt att jag har bråttom och köper dyra, onyttiga och inte speciellt goda färdiga rätter eller smörgåsar. Så det blir att göra lite storkok ;)
    Ska även prova muffinsen!
    Har ni några peppande äta bra/träna-citat man kan tänka på när man är sugen på godis eller inte kommer upp ur soffan ibland, så dela gärna med er :D
    <3 <3 /Charlotta

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte hur du är Charlotta men min största last var/är att jag gärna vill äta på något när jag tittar på tv, läser etc.
    Mitt bästa tips är att äta regelbundet så att inte blodsockret sjunker. Hitta något nyttigt att tugga på när du är sugen, en morot? funkar för mig :) En bit mörk choklad är aldrig fel! en bit när man är godis sugen är perfekt! Dessutom nyttigt om man äter i lagom mängd. Socker suget försvinner ALLTID (iaf för mig) när jag tagit en bit. :)
    När det gäller träningen kan jag bara säga att det är svårt för alla innan man fått rutin på det!! Det kan både jag och ippa hålla med om, mitt bästa tips är att du schemalägger vecka till vecka när du kan och vill träna, Då har du mentalt förberett dig för ett pass och planerat för det, då slipper man sätta sig i soffan och sen komma på: juste ja skulle ju behöva träna idag! DÅ blir träningen bara jobbig och motivationen försvinner.

    Vi ska absolut lägga upp fler peppande citat gällande träning och kost :)

    Kul att du kommenterar! Hoppas du fick tips du kan använda dig av! kramar /michelle

    SvaraRadera