bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

tisdag 12 februari 2013

Fettisdagen - en dag för alla oavsett hälsorutiner!

Ja rubriken säger ju sitt! Jag har dock aldrig varit sådär jätte förtjust i Semla men när jag hittade detta recept kunde jag inte låta bli, och resultatet blev himmelskt!


Ingredienser bullarna
250 g lätt kvarg/kessela
1 dl havremjöl (hade inget så mixade havregryn till mjöl)
0,5 dl dinkelmjöl
0,5 dl vanilj proteinpulver (tog sojamjöl istället)
1 tsk kardemumma
1 tsk bakpulver
2 msk stevia strö

  • Sätt ugnen på 175 grader
  • blanda alla ingredienser
  • Forma 4 st bullar av degen och lägg på en plåt
  • In i ugnen 20-25 min eller tills de fått färg
Egengjord mandelmassa
0,75 dl mandelmjöl
1 msk stevia
1 msk valfri mjölk
valfritt: kanel eller kardemumma, jag tog lite kanel

  • Blanda allt, ställ in i kylen ca 15-10 min
Vaniljkeso
250 g mini-keso
½ msk vaniljpulver
1 msk stevia

  • Mixa ihop alla ingredienser till en slät smet
Jag tyckte dessa var MKT godare än vanliga semlor, rekommenderas starkt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar