bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

onsdag 13 februari 2013

Tonfiskbiffar .

Tonfisk är himla billigt och nyttigt men kan bli lite tråkigt ibland tycker jag. Men jag har provat på en ny form av tonisk - i biffar! Blev jätte gott!

Jag gjorde stor sats då vi tycker om att ha matlådor här hemma, så ni kan ju halvera eller så om ni vill prova en mindre sats.

Till 14 biffar/7 portioner använde:
4 burkar tonfisk i vatten
4 äggvitor
2 ägg
ca 5 morötter (blev 3dl rivna)
Fetaost
Salt, peppar, basilika, spiskummin(<-en ny favvo krydda)

Jag lät tonfisken stå i en sil och rinna av sig ett tag innan annars blir det svårt att steka dem.

Sedan blandade jag tonfisken, äggen, morötterna och smulade ner fetaosten och kryddade.

Lät fisken stå medan jag kokade upp matkorn.

Stekte sedan fisken(Ganska snabbt på ena sidan, vände och stekte ganska länge på andra)

Matkornen när dem var klara blandade jag med tomat och paprika (vill man passar det nog himla bra att ha i lite äpple, men jag tål inte det just nu)

Sedan blandade jag kvarg med basilika, salt och peppar och hade till.

Ser inte så jätte spännande ut, men god och enkel vardagsmiddag.
Dessutom billigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar