bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 8 januari 2015

kick start!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg hade jag gått upp nästan 2 kg under december och hade då återigen 9,3 kg kvar att gå ner på 2½ månad för att nå målet.
Då även Danne ska börja gå ner i vikt då han bulkat nästan hela hösten gör vi detta tillsammans. Det blir mycket enklare och roligare när man kan stötta och hjälpa varandra. Fick hjälp av min PT att räkna ut hur jag ska äta och hur mycket, jag varken vill eller kan gå på någon diet då jag ammar.
Sen anser jag att det är bättre med livsstillsförändringar än dieter när man ska tappa vikt, för att tappa vikt är inte den stora utmaningen utan att hålla vikten när man gått ner allt, det är den stora utmaningen och går man då på diet under en period är det super enkelt att hamna fel igen när man gått ner allt  och ska börja äta för att hålla vikten hur gör man då?
Vårt upplägg ser ut såhär:
protein 2 g /kilo kroppsvikt
kolhydrater 1 g /kilo kroppsvikt
fett ca. 50 g
Så här hemma går det just nu åt ca 12 ägg och 900 g kyckling per dag, massa grönsaker och frukt och potatis eller ris. Inte den roligaste kosten men väldigt effektiv, varannan lördag äter vi vad vi vill.
Ska väga mig nästa torsdag så får vi se om det hänt nått :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar