bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

onsdag 13 mars 2013

Fantastiskt god proteinbars!

Instämmer med Ippa uppdateringen har inte vart den bästa men ibland har man annat i livet som måste prioriteras, så har det iaf varit för mig senaste veckorna. Men nu jag tillbaka, redo att blogga som aldrig förr! 
Tänkte börja med detta grymma recept, supergoda, enkla och rikliga på protein.

Ingredienser (10 bars)
200 g proteinpulver (ca. 3dl)
100 g havregryn (ca. 2½ dl)
30 g kakao (0.75 dl)
1 dl mjölk
50 g honung (ca. 1/3 dl)
50 g jordnötssmör (ca 2 stora msk)
½ dl jordnötter, hackade
30 g 70% choklad

Blanda alla torra ingredienser tillsammans med jornötssmöret och honungen. 
Blanda sen därefter i lite mjölk åt gången, lättast är att blanda med händerna. 
Degen blir rätt hård när allt är blandat.
Använd en stor glasform, klädd i bakplåtspapper. Tryck ut degen så att det finns ca 3-5 cm kvar ut till kortsidan av formen, och gärna 1 cm till långsidan.
Smält chokladen och bred ut den över degen, låt stå i kylen tills chokladen stelnat. Dela upp i 10 bars, förvara i plastfolie i kylen upp till 1 vecka.

1 bar: 200 kcal                 
               20 g protein

Utan tvekan de godaste barsen jag gjort hittills, så tack till hemsidan jag hittade receptet på! Kan även rekommendera hemsidan generellt, grymma inlägg och artiklar som jag anser relevanta.








1 kommentar: