bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

lördag 23 mars 2013

Utmaning - komma upp till 200!

Här kommer jag med ännu en utmaning, den här är dock rätt specifikt riktad till mig själv. Men kanske kan inspirera er till att komma på egna utmaningar? (Ska uppdatera på min föregående utmaning lite längre ner.)




Den 28/5 är altså dagen jag varit på sats i ett år! Målet är att komma över 200 träningstillfällen, men förhoppningsvis kommer jag lite över 200. Jag hoppas på 204-2010!


Imorse var jag på gymmet tidigt(för mig) klockan 8.30, hoppades på ett spinningpass men fick inte plats. Så blev ett tufft intervall pass på bandet istället. Sedan provade jag på nya klassen Soma Move(I den nya fräscha lokalen) som jag trodde skulle vara ett rätt chill pass. Men var jätte tufft! Som ett uppspeedat yogapass. Svettades som en gris och var helt slut när jag gick därifrån! Ett pass att rekommendera!

Och till sist måste jag bara rekommendera denna goda müsli jag prova för första gången här om dagen. Med goda ingredienser som quinoa puffar, goji bär och massa annat!

Och juste, för att återkomma till mars-utmaningen så har det gått sådär halv bra. Har inte sprungit så långt som jag hoppats på, som längst tror jag det är ca 7. Anledningen till detta är att mina knän och benhinnor inte har fixat mer. Har försökt satsa mer på intervaller istället. Detta kommer göra att jag orkar hålla ut längre. Så kommer förlänga denna utmaning. Den 11 maj är det ett lopp i fina Vaxholm(strömmingsloppet). Jag riktar in mig på det istället som mål! Det är bra att sätta upp mål, men det är också viktigt att lyssna på kroppen. Löpning är väldigt påfrestande för ben och knän och är man inte en van löpare(som jag) får man ta det försiktigt i början.

/Flipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar