bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

måndag 8 april 2013

Chinsträningen går frammåt!

Den 15 juni ska jag göra minst 1 chins, så låter en av mina nuvarande utmaningar. Tränade de senaste arm,axel och bröstpasset jag satt ihop med Ippa i fredags, vi avslutade med att träna i chinsmaskinen där man kan få hjälp med viktmotstånd. 


Eftersom min teknink på chins tydligen varit helt fel, har jag kört med rätt mycket motstånd för att få in tekniken. Den sitter rätt bra nu, eftersom jag vet hur det ska kännas nu när man gör rätt.
Hur som helst så la jag på mitt vanliga viktmotsånd och körde och det kändes extremt lätt, så nästa set sänkte jag med 5 kg, och sen ytterligare 5 kg till nästa set. (vi kör 10x3 set). Trots att mina armara gjorde ont och ryggen sved efter passet vi kört och chinsövningarna ville jag testa att sänka vikten ordenligt 1 gång. Helt otroligt så klarade jag 1 chins med (för mig) bara 10 kg:s motstånd (!!) då tänkte jag, om jag skulle börja med chins innan jag kör slut på överkroppen kanske jag faktsikt kommer klara 1 redan nästa överkroppspass. Det vore grymt! Har alltid velat göra cins men trott att jag tränat rätt, gett upp och sen trott att jag KAN INTE.
Ett uttryck jag idag "inte vet vad det betyder" ;)

Här kommer lite träningsbilder. 



Bästa träningskompisen man kan ha!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar