bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

lördag 27 april 2013

"Man lär sig av sina misstag..."

Vecka 2 har varit jobbigar för mig än vecka 1, tror det beror mycket på att jag börjat jobba nu. Trots att veckan upplevts tuffare, endast på kosten, för träningen har bara gått bättre och bättre! Ökat i vikt på nästan alla övningar och känner mig starkare än någonsin. 

Men nu kommer det stora MENET, jag är en person som får horn när jag blir hungrig, riktigt stora horn. Jag kan leva med att vara lite smått hungrig, det är något jag lärt mig hantera sen några år tillbaka när jag började min ny livsstil, men när man är så hungrig att man har ont i magen och tror man ska dö (överdrivet? kanske men sant för mig) bli den där rutinen, motivationen och självbehärskningen lite suddig.

Hur som helst, jobbade min första långa dag i torsdags, gick jätte bra. Frukosten på jobbet kl 7.15, mål 2 kl 10.30. Alla min kollegor har varit underbara och låter mig sitta 10-15 min för att äta mina mål, förutom i torsdag. Brukar äta mål 3 runt 14, men när man jobbar med en kollega som hellre sitter och spelar Candy crush än tar hand om dem boende (dementa dessutom) blir det inte så enkelt. Man ska inte gnälla och brukar inte göra det, men då var jag riktigt förbannad. 
Under dem 2 timmarna jag jobbade med den här personen gjorde jag bokstavligen talat ALLT! mediciner skulle ges, mellanmål skulle göras, folk skulle på promenad, lägga sig och vila etc. etc.
Dessa människor är gamla, sjuka och som sagt demente! Behöver inte säga mer, än att man är 2 personer på dessa 9 dementa av en anledning...
Så nu till mitt misstag som blev utav detta, kommer då hem kl 16.15 utan att ha ätit sen 10.30 (?!) väldigt extrem med tanke på att min kropp och mage vant sig att äta med max 3.5-4 timmars mellanrum var jag hungrig som aldrig förr, arg och frustrerad. Min självbehärskning är vanligtvis väldigt stor, men denna gång fick jag hjärnsläpp och gamla vanor och begär tog över. 
Så det blev 4 mjuka mackor med jordnötsmör och sen en hickory bagel den kvällen.

Jag vill dela det här med er för att dessa stunder är lika viktiga att lyfta fram som när det går bra. Jag vill också visa er med detta att allt är inte som en dans på rosor allt är inte enkelt. Och som jag har sagt förut, att köra i diket är INTE att misslyckas, att misslyckas är när man FASTNAR i diket. 
Samma kväll var jag uppe på vägen igen, åt mitt ägg och min keso och resten av veckan har gått som på räls.
Det viktiga är att ta lärdom av detta och jag får hitta knep som gör att jag inte faller dit igen om detta händer igen.

Så tryck inte ner er själva när det inte blir som ni tänkt er eller gör något som ni sedan ångrar, upp på vägen igen och ta nya tag och beröm er för att ni faktiskt tog er upp igen och inte gav upp!!

Nu till något roligare, bilder av veckan:

I tisdags var jag och ippa på info kväll på The Academy, detta är vad jag kommer börja plugga den 23 Augusti och längtar så fruktansvärt mycket!

Bröstpass i tisdags, härligt!!

Grymt benpass och 4 minuters planka, check!

Fick hänga med den här fantastiska lilla tjejen igår, lekland stod på listan. Att en tjej på snart 4 år kan ge en så mycket positiv energi är helt underbart! Mycket kärlek till henne.

Fredagen avslutades med tufft axel- och magpass med ippa såklart

Så här snygga var vi efter passet <3

Sagt det förut och säger det igen, jag älskar onsdagar och lördagar när vi har våra "high days", vilket innebär att vi ska äta mer än vad vi förbränner. Vilket bla. innehåller denna frukost på scramble eggs på 3 äggvitor, mandelmjölk med havregryn,banan och honung. Till det surdegsbröd med jordnötssmör, kaffe och vetegrässhot.

Dagens PRO-workout russin, protein och BCAA. Fick testa min nya smak, green apple, riktigt god med en härlig färg :)

Imorrn väntas cheat day med Ippa pizza, lite kakor och fruk i ugn med vit choklad, MUMS!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar