bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 4 april 2013

Nytt, tufft och roligt axel,armar och bröstpass!

Efter att ha kört de överkroppspasset jag gjorde för några veckor sen ett par gånger kände jag att det var dags att ändra, lägga till och öka i vikt. Dessutom måste jag lägga till de övningar som jag fått tips om att köra för att nå mitt mål med att kunna göra chins!
Så det nya passet ser ut såhär:

Utöver de övningar som står på passet kör jag mina "chins övningar" 
Den första är "negativa chins", innebär att man hoppar upp i chinsställning och sen håller imot sig själv på vägen ner, detta gör jag 8-10 x3
Övning två, vet inte vad den heter, men du gör såhär:
 * använd dig av en stång som är ca 1-1.20 m över marken, lägg dig under stången. Utgångsposition som bänkpress. Dra dig upp så att du har hakan över stångens höjd.
När du känner dig bekväm med detta eller vill utmana dig lite mer. Ställ en pall eller bänk framför som du lägger upp fötterna på. Gör samma sak, dra dig upp. Repetera 6-10 x 3

Är så nöjd med min utveckling på bröstpress på snebänk att jag måste få dela med mig! För inte alls många veckor sen körde jag denna övning på 10 kg:s hantlar 10x3. Men kör nu samma övning, med lika många rep. på 16 kg:s hantlar (!?!) är riktigt nöjd med den utvecklingen! 


Tålamod, tid, svett och tårar GER resultat! Så fortsätt kämpa så når DU dina mål!
Har förhoppningsvis en spännande utmaning som jag kommer ge mig på om några dagar, säger till så fort det är bestämt. Men hoppas verkligen på det här, för då kommer jag garanterat nå mina mål, både snabbar och bättre än innan!

Fortsätter att tjata om plankan, kom igen nu! Alla som inte är med hoppa på och kör järnet.
You can, you will!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar