bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

tisdag 16 april 2013

Den efterlängtade utmaningen är här!

Har inte vart mycket skrivande från mig då jag varit mitt uppe i flytten tillbaka till Sthlm, kvalmatcher och massor med förberedelser inför denna underbara utmaning. 
En utmaningen är egentligen fel ordval, enkelt sagt, jag och även ippa som hakat på, har gått in i en deff-period. Enkelt sagt. 
Jag kom i kontakt med en kille jag följer på instagram där jag sett att han hjälper människor nå sina mål och komma i grym form! 
Jag vill direkt säga att mitt syfte med detta är inte att gå ner speciellt mycket mer i vikt.

Att jag kontaktade honom syftar sig i att jag känt mig lite vilsen i hur jag ska lägga om min kost för att nå mina mål, jag är kunnig i kost och kan ändå en del men inte tillräckligt för att nå hela vägen, vilket jag insett under veckan. Har den senaste veckan insett vad som faktiskt krävs/kommer krävas för att nå mitt slutmål, därav att jag väljer att säga utmaning för jag skulle ljuga om jag sa att detta kommer bli enkelt. För som många säger, skulle det vara enkelt skulle alla vara vältränade med synliga konturer.
Mitt mål är inte att se ut som en fitness model men jag tränar hårt och vill att de att ska synas, för jag tycker det är snyggt med konturer, även på tjejer ;)!

En annan stor anledning till att jag kontaktade honom var för att ha någon som är mycket bättre än mig på kost och träning som kan guida mig, jag älskar att cocha andra i kost och träning, det är ju det jag vill jobba med! Men eftersom jag inte är säker på allt är det skönt att ha någon som peppar, stöttar och kan svara på alla frågor man annars får gissa sig fram på. 
Och den här killen kan verkligen, han är både PT och dietist. 
Så nu har jag ett kostschema som är anpassat efter mig samt ett träningsschema, ska bli riktigt kul!!

Så för att bespara er ännu mer text, trots att jag skulle kunna skriva en bok om hur exalterad jag är och hur mycket jag ser framemot dessa 12 kommande veckor så ska ni få lite bilder på hur mina 2 första dagar sett ut:

Mål 1 på dag 1, ser inte mycket ut för världen men mättar bra och är en bra start på dagen. Ägg, valnötter, chiafrön, c-vitamin, vatten, grönt te och vetegräs shot.

Första träningspasset med kim, riktigt bra pass!


Lunch kyckling, broccolie, avokado,tomat, keso, gurka och vetegräs shot.

Denna "fantastiska" shot som inte är min favorit men som går ner ändå!

Mål 5: äggvitor, makrill, bladspenat, paprika,fitnessfiber och chiafrön. Mycket vatten och grönt te till det :)

kvällsmål/Middag tonfisk, keso, ägg, ruccola, tomat, selleri och fitnessfiber.

Detta är en del av alla mina 6 mål jag ska äta.
Jag kommer äta exakt lika dant mån,tis,tors,fre,
sen lite annorlunda på ons och lör,
Sen kommer min favorit dag, söndag! Bara för att mitt sista mål på söndagar får jag unna mig något, om det så är en fet pizza, hamburgare, pasta och sen dessutom en liten efterrätt på det, MUMS! 

Kommer att beskriva allt mer och ta upp det jag lär mig vartefter, det blir alldeles för mycket text som ni inte kommer orka läsa, tror jag iaf haha!

Så nu vet ni vad jag och ippa kommer kämpa med de kommande 12 veckorna, vi kommer behöva all stöttning vi kan få men herre gud va kul det kommer att vara!

Vill även passa på att tacka er alla som följer oss, vilket motivationskälla ni är! 
Massa kramar och kärlek till er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar