bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

onsdag 10 april 2013

Ihopsläng, kyckling - mums!

Oftast när jag lagar mat blir det bara "ihopsläng", ibland blir det dåligt men oftast blir det väldigt mumsigt.

Igår slängde jag ihop lite kyckling, jag måttar ingenting så det är svårt att återge precis.

Det jag använde mig av var kyckling filé, broccoli, haricot verts, kokosmjölk, crème fresh, krossade tomater, cashewnötter och tabasco.

Jag fräste kycklingen med massa kryddor som salt, peppar, cayennepeppar, paprikapulver, spiskummin och ingefära. När dem fått lite färg hällde jag i dem krossade tomaterna kokosmjölk och crème fresh. Kryddade lite mer och rörde om ordentligt, hade i lite tabasco. Sedan hade jag i broccolin och haricot vertsen och lät det koka/puttra i 10 minuter tills kycklingen var klar. Toppade med lite chasewnötter, väldigt gott blev det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar