bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

tisdag 27 maj 2014

Att ångesten ska börja redan nu!

Vårt lilla busfrö ger både mamma och pappa ångest redan innan den kommit ut. Det började redan i söndags då Pyret inte var lika aktiv på morgonen som den brukar vara, den rörde sig men jag upplevd rörelserna och pyret betydligt slöare än vanligt. Så jag "bråkade" med henne/honom och fick efter mycket om och men tillräckligt med respons för att bli lugn men kunde ändå inte släppa att det tog lite väl lång tid innan jag fick reaktion.
Och såhär höll det på hela söndagen och på kvällen "buffade" vi verkligen igång pyret och den sparkade på mycket och kraftigt så då somnade vi båda lugnt.
Men måndagen blev lika dan och då blev jag mer orolig eftersom pyret fortsatte att avvika från sitt normala rörelsemönster. Så på kvällen ringde jag BB för att få höra deras åsikt och eftersom vi var inne på andra dagen som pyret varit slöare och att vi kvällen innan redan testat med att ligga på sidan och räkna rörelser så ville dem att vi skulle åka in. Ja man blev ju inte mindre orolig och nervös för det!
Väl inne på BB Stockholm blev vi mottagna direkt och inom 10 minuter låg jag med ett ctg för att mäta pyrets hjärtljud, fantastisk service och mottagande!
23.30 satt vi i bilen påväg hem igen betydligt lättade och mindre oroliga då allt var bra med vår guldklimp. Förutom ctg gjorde dem ett ultraljud, 3:e gången vi ser pyret. Den rörde sig bra och reagerade när läkaren buffade och puttade på henne/honom. 
Eftersom min moderkaka ligger fram (alltså väggen mot min navel kan man säga) så vet jag att jag inte känner eller ser pyrets rörelser lika mycket men det ska ju inte kännas mindre nu än för några dagar sedan. 
Idag har pyret iaf varit sig själv och levt rövare där inne, och även jag har varit och bråkat bara för att få känna rörelserna och de kommer den få stå ut med tills den kommer ut för bara känslan av att det skulle vara något fel var fruktansvärd och ångesten ännu värre.
Som Danne sa "Ja om man blir såhär orolig nu vad blir man inte när den kommer ut?!"
Så nu hoppas vi att resterande 10 veckor blir lugna, iaf för mig och D, pyret får gärna leva rövare där inne ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar