bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 29 maj 2014

Mango Sorbet

Vi hade två av våra närmsta vänner över på middag och ville då bjuda dem på glassen jag prövade häromdagen. Men ville testa någon annan frukt att smaksätta med förutom hallon så det fick bli fryst mango och den kombinationen vart super!


Ingredienser 
1 fryst banan (skiva innan du lägger in i frysen)
225 g fryst mango

Mixa alla ingredienser till valfri konsistens, klart!

Jag delade upp receptet på hallon och mango, så hälften av bananen mixade jag med 115 g frysta hallon och andra halvan med 115 g fryst mango, men receptet ovan blir 4 portioner ren mangosorbet.

Gick hem lika bra hos våra gäster som den gjorde hos oss! Mango- och hallontokig som jag är så passade ju denna kombination mig klockrent.

Näringsinformation/portion (enligt receptet ovan, endast mango)
Protein 0,6 g
Kolhydrater 14,1 g
Fett 0,3 g
Kalorier 61



Dekorera med valfri frukt/bär och lite kokosflingor.

Som jag nämnde i tidigare inlägg, väldigt enkel efterrätt som garanterat går hem till alla då den smakar som glass, barnen lär älska den och hur bra passar inte denna dessert nu till sommaren när det är varmt och man vill svalka sig med lite glass?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar