bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

tisdag 6 maj 2014

Framsteg

Har snart gått 27 fulla veckor (26+4) och pyret gör sig mer och mer hörd. Sparkarna blir starkare och nu rör sig hela magen när pyret är vaken och stökar runt.
Igår när jag och D satt i soffan rörde sig hela magen, vilket jag har sett och märkt ett tag men inte D så igår fick han se hur det ser ut, dessutom fick han känna den starkaste sparken hittills, grymt häftigt!
.



Symtomen för min foglossning blir bättre och bättre, igår lyckades jag gå med D till ett av de nya utegymmen i Täby. Hade med mig ett gummiband eftersom "maskinerna" utegymmet har kan jag inte använda, så jag körde hela mitt program och la dessutom till en del övningar då jag är bättre och kan då kräva lite mer av min kropp, så länge det inte är övningar som belastar ländrygg och fogarna. Sen gick vi hem igen. 
Grym känsla att kunna gå den vägen, dock inte jätte långt men som jag sagt förut, ALLA framsteg är bra och tyder på att du är på rätt spår :)

Har nu även gjort 4 behandlingar på fysionu hos Emilia, guds gåva till oss gravida kvinnor med rygg och bäckenbesvär! 
Min kropp reagerar så bra på hennes behandling och den i kombination med övningar jag fått verkar funka toppen för mig! Så nu hoppas jag att min foglossning håller sig i schakt fram tills förlossningen.


Blev ytterligare ett bak av den nyttigare varianten på scones jag skrev om tidigare, receptet hittar du här

Jag skrev i ett tidigare inlägg om ångesten över att inte ha något att göra och hur jag skulle reagera på att inte kunna göra i princip något som jag brukar göra. Den är som tur är inte så stor som jag trodde, dels för att jag lyckats hitta saker att göra här hemma som jag kan pyssla och fixa med som inte kräver så mycket fysisk ansträngning och dels för att min kropp kräver betydligt mer vila än vad jag kunnat föreställa mig att jag skulle behöva, trotts att jag är gravid och vila och ta det lugnt hör liksom till.
  En annan stor fördel med all vila jag behöver är att det är då pyret är som mest aktiv, när jag är stilla och ligger/sitter ner. Helt magiskt att ligga och klappa och mysa med magen och få så mycket gehör tillbaka, banden till vår lilla skatt där inne blir starkare hela tiden! 
Kan inte ens med ord beskriva längtan tills han eller hon kommer ut <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar