bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

torsdag 8 maj 2014

Grönsaksbiffar, mellanmålsbak och lite annat!

Filippa, eller Flipp, här. Länge sen jag slängde upp något här på riktigt. Sanningen är att motivationen har inte funnits där för bloggen, träning eller mkt annat på mkt länge. Men nu är jag back on track! Mår bättre än jag gjort på väldigt länge! Motivationen är verkligen tillbaka!

Tänkte slänga upp lite blandat från senaste veckan.

I lördags fotade jag finaste M & D ute vid Såstaholm, vart jätte fina bilder. Men svårt att inte få bra bilder när man har dessa snyggingar som motiv!


Hade ett mindre storbak och gjorde DESSA muffins, DESSA kakor och DESSA bars. Att ha mellanmål förberett gör det mkt roligare och lättare att få i sig bra mellanmål.


Idag gjorde jag JÄTTE god juice!! På morötter, rödbetor, apelsin, äpple, ingefära och lime. När jag hade kört morötterna och rödbetorna i juicemaskinen tog jag det fruktkött som blev över från juicen och använde för att göra biffar.

Har ni inte en juicemaskin kan ni lika gärna riva morötterna och rödbetorna men detta recept på grönsaksbiffar måste ni prova:

Ca 5 rivna morötter och 2 stora rivna rödbetor.
ca 1 1/2 dl sojabönor(kokade och mosade med stavmixer)
3 ägg
1 dl majsströbröd(för oss som inte tål gluten)
1/2 dl grädde
salt & peppar
Sen hade jag i en halv fetaost

Rör ihop allt och forma biffar, stek dem sedan för att få lite stekyta men jag slängde sedan in dem i ugnen på 175 grader i ca 10 minuter.



Till lite lax(toppad med philadelphiaost, örtsalt och citronpeppar) vart det fantastiskt gott!


Efter träningen idag blev det en muffin, en bar och avokadosmoothie! Smarrigt!

Avokadosmoothie:
1/2 avokado
1 dl kvarg
1 dl apelsinjuice
4 st dadlar(blötlagda)
1/2 banan

Tills nästa gång, ha det gött!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar