bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

söndag 11 maj 2014

Smått och gott från veckan

Första veckan på länge som jag mått så här bra, ryggen håller sig i schakt, känner mig piggare och gladare än på länge!


Denna vecka har jag dessutom lyckats med 3 pass på gymmet, mycket rehab men även lättare styrka framförallt i maskin då jag inte får belasta ländryggen och hålla bäckenet stabilt.
Träffade min PT i fredags och fick känna på hur det var att svettas igen hade nästan glömt hur det kändes haha. Även dagen bjöd på ett härligt och svettigt pass!


Dagens pass såg ut såhär.
  • Cykla 15 minuter
  • Bröstpress i maskin 15 rep direkt efter tåhävningar 20 rep x 3
  • Latsdrag 15 rep direkt efter armhävningar mot stång 10 rep x 3
  • knäböj mot vägg med pilatesboll i ryggen 15 rep och sedan stanna kvar i de nedre läget och kör 15 rep små korta för att få lite mjölksyra i låren. Sedan raka axel flyes sittandes (för rygg och bäckenets skull) 10 rep därefter baksida axlar och övre rygg med hjälp av ett gummiband man håller med raka armar framför sig och sedan drar isär rakt ut 15 rep x 3
  • Avslutade med några av mina rehaböningar och stretch, skönt pass och hela kroppen får mer eller mindre jobba :)


2 besök hos fysionu och ryggen fortsätter att bli bättre, tror det beror på många komponenter. Jag har lärt mig hur jag ska röra mig, sköter min rehab och träning, går på behandling och dessutom att jag har en hel del muskler som hjälper till att avlasta min rygg. 
Nästa vecka är det bara 1 besök och det är även de sista inbokade. Hoppas ekonomin tillåter att jag kan unna mig någon/några behandlingar innan förlossningen för dem hjälper verkligen och jag känner skillnad direkt efteråt.


Helgen har bjudit på en hel del gos med systerns och hennes sambos lilla "fralla" Bodil, fick till och med egen tid med henne då dem skulle ut på ärende, jag klagade inte! 
Kelsjuk och älskar att ligga nära när hon sover, bilden ovan togs efter att både hon och jag sovit i 1½ timme. Alltid mysigt med lite sovsällskap ;)


Magen växer och på bilden är jag exakt 27 veckor gången. 
Hoppas ni alla haft en bra och härlig vecka!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar