bild

bild
Motivation och inspiration för oss och för er

onsdag 28 maj 2014

Overnight oats, frukosten som smakar som en dessert!

Har sett säkert 100-tals bilder av olika varianter av overnight oats på instagram men aldrig prövat, VARFÖR har jag inte gjort det tidigare, var min första tanke när jag smakade i måndags morse.
Enkelt att göra, man blir mätt, de är nyttigt och det bästa av allt de smakar som en efterrätt.

Den första jag prövade att gör var med smak av blåbär.


Ingredienser
1,15 dl havregryn 
1,15 dl grekisk yoghurt (eller vanlig yoghurt)
2,25 dl blåbär
½ tsk äkta vaniljpulver
1 tsk chiafrön (har du inte det ta linfrön)

  1. Mixa ihop allt häll upp i en skål/glas och ställ i i kylen över natten. 
  2. Häll på lite yoghurt/kvarg (jag använde 2 msk vaniljkvarg) och lite blåbär på. Ät och njut!!

Kommer definitivt vara ett givet alternativ när man vill variera sig från den varma gröten, perfekt under sommaren när det är varm ute och man kan ät en kall frukost, som inte är vanlig yoghurt. 

Näringsinformation
Protein 11,8 g
Kolhydrater 39,3 g
Fett 12,3 g
Kalorier 321








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar